Plankoa

”Vores konsulent har været fleksibel og nytænkende under hele forløbet.”

Udfordring

Plankoa begyndte som en lille startup i et tømrerværksted i Søborg. I dag sælger de rustikke højkvalitets-plankeborde i hele Sjællandsområdet og bryster sig af et vellavet, unikt produkt til en fornuftig pris. Plankoa ønsker at udvide til Jylland, hvor der er et rigt, uopdyrket marked for deres produkt, og vi har derfor udarbejdet en klar vækststrategi over de næste 2 år, så de kan øge salget af deres plankeborde. Vi har valgt at fokusere på følgende områder:

Løsninger

Forretningsudvikling

Markedsføring

  • Nyt showroom, da der har været efterspørgsel fra de jyske kunder
  • Promotionsstrategi
  • Markedsføringsbudget

Digital strategi

Resultater

Plankoas tilstedeværelse på internettet var tidligere minimal, hvor virksomheden ønskede en vækststrategi og muligheden for at øge synlighed af virksomhed gennem deres online identitet. Vi har derfor opdelt disse områder med en klar strategiplanstidslinje, hvor vi hjælper med at implementere strategien, så vi kan sikre et tilfredsstillende resultat. Vi har gjort brug af markedsudviklingsstrategier, da vi har anbefalet Plankoa at arbejde videre med handlingsparametrene ”place” og ”promotion”, når de skal udvide markedet for deres produkt.

Udtalelse

“Der har været god vejledning, sparring og opfølgning under hele strategiprocessen. Vi har været meget tilfredse med vores samarbejde med Væksthuset Rosendal & Co. Vores konsulent har været fleksibel og nytænkende under hele forløbet. De holder, hvad de lover og stiller deres evner til rådighed.”

Oliver Sørensen

Direktør