GOOGLE MY BUSINESS

Øg din synlighed med Google My Business

Bliv fundet  Google med Google My Business

Google My Business er et gratis værktøj, som hjælper virksomheder med at være synlige overalt på Google (såsom Google Maps og Google Søgning), hvilket optimerer dine chancer for at blive fundet af potentielle kunder. Ved at oprette en profil giver du dine potentielle kunder mulighed for at finde din virksomhed nemt. Google My Business er den boks, der dukker op til højre for søgeresultaterne, når folk søger efter din virksomhed på Google. Du finder her de mest basale oplysninger såsom virksomhedens kontaktoplysninger, branchekategori og åbningstider. Husk at jo flere oplysninger du har med, des mere tjekket og troværdig virker din virksomhed.

Kort sagt fungerer Google My Business som et digitalt visitkort, som får din virksomhed til at fylde mere, når der søges på Google. Følg vores guide til, hvordan du sætter en profil op.

Sådan kommer du i gang

For at komme i gang med oprettelsen af din profil, skal du gå ind på https://www.google.dk/business/. Her skal du trykke på “Log ind” i højre hjørne med din Gmail-konto, da dette kræves. Hvis du ikke har en Gmail-konto, så kan du oprette en Google-konto her. Derefter skal du udfylde din virksomheds oplysninger og bekræfte dine oplysninger. 

Når din virksomhed er oprettet, skal du bestille en kode til bekræftelse. Google vil sende et brev til dig med en bekræftelseskode til din nye profil på grund af sikkerhedsmæssige årsager. Det kan tage et par uger, før du vil modtage brevet. Oftest er det også en mulighed at få koden tilsendt via mail eller telefon. Når du har modtaget koden fra Google, skal du bekræfte din konto på Google My Business. Du er nu klar til at gøre din profil endnu bedre.

Det er vigtigt, at din Google My Business profil opsættes korrekt, så den fremstår professionel og opdateret. Det er op til dig, hvor ofte profilen skal vedligeholdes for de forskellige elementer som b.la.: 

  • Indlæg
  • Beskrivelser af produkter/ydelser
  • Tilbud
  • Events

Hvis du bruger tid på at gøre dig umage, når du opretter din profil for første gang, så behøver du ikke at bruge en masse tid på at opdatere og vedligeholde din profil efterfølgende. En opdateret og fyldestgørende Google My Business er en af de nemmeste værktøjer til at øge din virksomheds troværdighed. Det gør din virksomhed let at finde, hurtig at kontakte og giver et indtryk af, at du er struktureret og til at regne med. 

Har du ovenikøbet gode anmeldelser, giver den dig den bedste reklame, man kan ønske sig, og så endda på første side af Google. Disse anmeldelser er synlige på din profil og virker som et kvalitetsstempel af din virksomhed, såfremt du får gode anmeldelser. Du har samtidig sørget for, at den bliver vist før dine konkurrenters.

Få indsigt i data med rapporter

Du har mulighed for at få fuld indsigt i effekten af din businessprofil online, da værktøjet giver adgang til tilpassede rapporter, der belyser:

  • Visninger af profilen (herunder fordeling af visninger på søgning og Maps)
  • Klik på website
  • Telefonopkald
  • Rutevejledninger

Indsigtsrapporternes formål er at gøre det nemmere for din virksomhed at forstå, hvordan potentielle kunder finder og interagerer med din virksomhed. Denne rapport kan hjælpe dig med at få en endnu stærkere virksomhedsprofil, så endnu flere kunder finder dig.

Skal vi sætte din Google My Business op?

Hos Rosendal & Co kan vi hjælpe dig med lave en skræddersyet Google My Business profil, der giver din virksomhed et garanteret kundeboost.

Du kan også bruge din Google-konto til mange andre markedsføring tiltag – kontakt os for at høre mere om dine muligheder. Du kan altid læse mere om vores andre ydelser for at finde frem til, hvad passer bedst til dit behov.